28. november 2009 PrintvenligSympatisk forslag
Af Peter Grau
Pokalskak i Læseforeningen

Det er et meget sympatisk forslag, som Viggo Bové Quist, Trekanten, fremsætter om en tredje match mellem Læseforeningen og Trekanten.

Jeg vil gerne sige tak til Trekanten for to meget spændende matcher. I den første match, hvor læseforeningen trak det længste strå, sikrede vi os videre avancement til 2. runde. På et tidspunkt ved stillingen 2-1 i LF´s favør, var det en reel mulighed, at vi kunne sende Trekanten helt ud i kulden via en 3-1 sejr, fordi det så havde været overordentligt svært at gå videre for

Trekanten som en af de bedste toere. Nu endte det med, at det var LF, der skulle kæmpe med næb og kløer for at hive en smal sejr i land på 2½-1½, og jeg kan love for, at vi i Læseforeningen havde en meget positiv oplevelse i Middelfart den aften. Lodtrækningen magede det således, at vi i 2. runde igen trak Trekanten, og ud fra et sportsligt perspektiv var det en yderst interessant match, der havde alle spændingsmomenter, og alle var på det rene med, at vi denne aften spillede om reel knockout (referatet herfra ligger på LF´s hjemmeside).

Atmosfæren ved pokalstævnet var iøvrigt rigtig god, og man fornemmer, at der er en vilje blandt majoriteten af fynske pokalskakspillere til at komme videre ovenpå den heftige debat fra første runde, der dog har ført noget konstruktivt med sig, idet pokaludvalget er gået i gang med sit arbejde.

Det er altid spændende at spille med/mod Trekanten, en PR-match kan vi altid finde ud af, men det er Trekanten, der har spillet sig videre til 3. runde, og skal vi ikke lade det blive ved det?

FREM vandt pokalfinalen (22. marts 2010)
FREM og Trekanten pokalfinaleklar - 1. del (16. februar 2010)
Pokalskak i Læseforeningen - 2. del (30. november 2009)
Pokalturneringen - hvad er det nu lige, at vi vil med den? (28. november 2009)