23. november 2006 PrintvenligSpændende afslutning på Gelsted EMT 2006
Af Chresten Nielsen

Så er Gelsted's 1. koordinerede turnering ved at være slut, inden sidste runde er der lidt spænding at spore i basis 1 hvor FSU's kasserer Poul Jacobsen, Indslev, ligger i spidsen med 4½ point og de 2 efterfølgere Lars Uffe Petersen, Odense, og René Andreasen, Frem, med henholdsvis 4 og 3½.

Og da Poul og René skal mødes i sidste runde tegner det sig som lidt af et nøgleparti i topstriden. For hvis René vinder kan Lars Uffe gå hen og løbe af med sejren for sig selv, men på den anden side kan Poul nøjes med ½ for at sikre sig en delt 1. plads som minimum.

I basis 2 er afgørelsens time ligeledes kommet og Leif Fischer, Gelsted, har allerede sikret sig en delt 1. plads med 5 point som minimum. Hvis sidste parti vindes kan Leif se frem til en klækkelig ratinggevinst på hele 252 point og gå fra 1124 til 1376.

Efterfølgere er der en del af. Hele 4 spillere følger efter på 4 point (Ejgil Jensen, Højfyn, Peder Nordborg, Gelsted, Rasmus D. Knudsen, Næsby, samt Jørgen Krone Nielsen fra Assens.) Disse spillere kan i teorien nå op på en delt 1. plads sammen med Leif hvis det hele flasker sig. Men grundet indbyrdes opgør mellem Ejgil og Peder kan "kun" en 4-delt 1. plads komme på tale.

Resultater og stilling kan ses her.